Masini de refulat si indreptat metal

refulat-metalIn industria metalului trebuie sa te pricepi cat de cat ca sa poti face cele mai bune alegeri in materie de achizitii de masini industriale. De exemplu, masinile de refulat si indreptat metal sunt de mai multe tipuri si trebuie alese cu grija si cu pricepere. Un motiv simplu este pentru ca operatiile de refulare si indreptare sunt prelucrari de fasonare prin care are loc deformarea locala a semifabricatelor tubulare sau cave, in special la capatul acestora, in vederea micsorarii sectiunii transversale si este destul de greu sa ajungi la rezultatul final si acesta sa fie si calitativ.

Prin refulare semifabricatul isi modifica forma cilindrica, piesa devenind tronconica cu prelungire cilindrica, tronconica sau sferica. Aplicabilitatea si utilizarea unei masini de refulat si indreptat metal este destul de mare. Indreptarea este procedeul de fasonare care se aplica numai pieselor cave sau tubulare prin care dimensiunile transverale cresc, se reduce inaltimea si grosimea initiala a semifabricatului. Masinile de refulat si indreptat metal sunt oarecum simple, avand ca destinatie principala aceste prelucrari. Astfel ca semifabricatul se asaza pe placa de presiune, fixata pe placa de baza, fiind centrat de cele doua semibucse, actionate la inchidere de bucsa superioara si la deschidere de niste arcuri. Cand se realizeaza operatia de refulare a unei piese metalice vom avea la final un produs deformat – semifabricat si acestea se realizeaza doar pe o portiune a acestuia, facandu-se ingrosari locale de diferite forme, printr-o noua redistribuire a materialului.

De regula – cu ajutorul masinii de refulat si indreptat metal se realizeaza organe de asamblare, cum sunt capetele de nituri, buloanele, suruburile, piulitele etc. Acestea se fac din semifabricate cu sectiune cilindrica, hexagonala sau patrata. Inainte de toate semifabricatul inainteaza pana la un opritor, dupa care este forfecat cu ajutorul unei placi de taiere care face o miscare oscilatorie. Calitatea indreptarii depinde de numarul de treceri si de calitate lubrifiantului utilizat.

FacebookGoogle+Twitter